نکات لازم قبل از ارتودنسی چند دندان


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : یک شنبه 25 تير 1402
بازدید : 107
نویسنده : mozhgan

ارتودنسی چند دندان نوعی ارتودنسی است که مشکلات چند دندان را با کمک تجهیزات و دستگاه های ارتودنسی حل می کند. امروزه افزایش آگاهی عموم مردم در خصوص حفظ سلامت دهان و دندان سبب شده است که این درمان در بین افراد رایج شود. با استفاده از ارتودنسی می توان وضعیت بد دندان ها و روابط نادرست بین فک ها را اصلاح کرد. متخصص ارتودنسی با استفاده از روش های مختلف، اقدام به اصلاح و رفع ناهنجاری فک و دندان می کند و مشکلات مربوط به این حوزه را از بین می برد.

بیشتربخوانید... ارتودنسی بزرگسالان چقدر طول میکشد

کاربرد ارتودنسی چند دندان

گاهی اوقات از ارتودنسی برای اصلاح و ردیف کردن چند دندان استفاده می شود که معمولاً دندان های جلو فک بالا و پایین هستند. طول دوره درمان با توجه به شدت مشکل و ناهنجاری از فردی به فرد دیگر متفاوت است. معمولاً برای رفع مشکل چند دندان، از نوعی ارتودنسی استفاده می شود که ارتودنسی ۶ ماهه یا کوتاه مدت نام دارد. در این روش از براکت های شفاف و سیم های به رنگ دندان استفاده می‌شود که ظاهر زیبایی دارند. اعمال نیروی کم و طول مدت کوتاه درمان، راحتی و سلامت دهان و دندان را فراهم می‌آورد. این روش بیشتر برای کسانی مناسب است که در چند دندان مشکلات جزئی داشته و لازم نیست اقدامات و اصلاحات پیچیده انجام دهند.

درمان ارتودنسی چند دندان

ارتودنسی چند دندان با استفاده از براکت های شش ماهه، مشکلات و اختلالات مختلفی همچون نامرتبی دندان ها، جلو بودن، عقب بودن، کجی را درمان می‌کند. با ارتودنسی می‌توان مشکلات دندان های جلو را درمان کرد، مشکلاتی مانند:

فاصله بین دندانی اوربایت اپن بایت ازدحام و شلوغی دندانی کج خط وسط دندان عدم تقارن دندان های فک بالا و پایین خط لبخند معکوس

بیشتربخوانید... دندانپزشکی شبانه روزی تهران

روش های برطرف کردن مشکلات فک و دندان

 با استفاده از تکنیک و روش های مختلف می‌توان به اصلاح بی نظمی فک و دندان کمک کرد. انواع ارتودنسی عبارتند از: ارتودنسی ثابت، ارتودنسی متحرک، ارتودنسی سرامیکی، ارتودنسی دیمون، ارتودنسی لینگوال چیست، ارتودنسی نامرئی

سن مناسب ارتودنسی

در حقیقت می‌توان گفت ارتودنسی محدودیت سنی ندارد و تا هنگامی که دندان های زیادی در دهان وجود داشته باشد، می‌توان با مراجعه به متخصص ارتودنسی به شروع درمان اقدام و دندان ها را صاف و مرتب کرد؛ لیکن از نظر طول دوره درمان، برای هزینه و میزان موفقیت، سن مناسب و ایده آل وجود دارد. هر چه این درمان در سنین پایین تر انجام شود، میزان موفقیت درمان بیشتر و مدت زمان و هزینه آن پایین تر خواهد بود.

منبع: مجله دندانپزشکی ژاله ایمپلنت





:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








به وبلاگ من خوش آمدید

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان مجله سلامتی و آدرس salamatmag.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






RSS

Powered By
loxblog.Com